7 sierpnia, 2020

PortalBiznesu.info.pl

Poruszamy tematykę biznesową ale nie tylko

Czy kampanie mailingowe są skuteczne?

E-mail marketing powstał już u zarania historii internetu i towarzyszy internautom także dzisiaj. Czy ta metoda reklamy cechuje się jednak dobrą skutecznością? Sprawdź!

Kampanie mailingowe – co to jest?

Pod pojęciem kampanii mailingowych znajdują się działania wchodzące w skład e-mail marketingu. To zespół różnych metod opierających się na wysyłce wiadomości e-mail o charakterze reklamowym.

Obecnie kampanie mailingowe znacznie różnią się od tych, które prowadzone były przed laty. Przede wszystkim reklamodawcy do dyspozycji posiadają znacznie lepsze narzędzia. Uzbrojeni w wyniki badań marketingowych mogą także skuteczniej planować i prowadzić czynności reklamowe na bazie wysyłki wiadomości e-mail.

Czy kampanie reklamowe to dobra inwestycja?

To pytanie zadaje sobie wielu przedsiębiorców, którzy chcą wybrać dla siebie skuteczną, a przy tym przystępną cenowo metodę promocji. Odpowiedź nie jest jednak jednoznaczna, ponieważ warto zaznaczyć, że e-mail marketing może posiadać różnorodne postaci.

Celem jest zainteresowanie klienta, czyli przekazana do niego wiadomość, powinna w jakiś sposób przyciągnąć jego uwagę, sprawić, że będzie on chciał zapoznać się z jej treścią, wejść na stronę, skontaktować się z nadawcą.

Jak tworzy się skuteczne kampanie mailingowe?

Skuteczne kampanie mailingowe nie polegają na wysyłce wiadomości e-mail na oślep. Takie maile traktowane są przede wszystkim jako spam, dlatego też osiągają bardzo niską skuteczność reklamową.

Znacznie lepsze rezultaty można uzyskać wtedy, gdy wiadomość jest spersonalizowana, czyli zawiera informacje dopasowane do odbiorcy, a także jest skierowana do odbiorcy znajdującego się w grupie docelowej reklamodawcy.

Skuteczne formy reklamy e-mail:

  • newsletter
  • Cold Mailing

W pierwszym przypadku wysyłka następuje do odbiorców, którzy zgodzili się na podanie adresu e-mailowego i są zainteresowani ofertą. W drugim odbywa się do odbiorców spoza list mailingowych, ale są oni starannie dobrani jako grupa docelowa, a wiadomość e-mail jest wtedy także odpowiednio personalizowana.

Wybierz kampanie mailingowe na interimsales.pl i ciesz się najlepszymi efektami!