Znak towarowy ma za zadanie ochronę marki, jak również pomaga firmom wyróżnić się na tle konkurencji.
Znakiem towarowym może być nazwa, słowo lub slogan, logo, symbol lub czcionka, kolor lub kształt, dźwięk lub motyw. Znaki towarowe są chronione prawem własności intelektualnej. Zarejestrowanie znaku towarowego zapewnia dodatkową ochronę przed konkurentami używającymi znaku towarowego, ale niezarejestrowany znak towarowy również zapewnia pewien stopień ochrony.
Dlaczego warto zarejestrować znak towarowy?
W przeciwieństwie do patentu znak towarowy może trwać wiecznie. Posiadając znak towarowy, masz wyłączne prawa do wytwarzania i sprzedaży produktów, które go używają. Przykładem znaku towarowego jest projekt logo drużyny sportowej czy marki. Znaki towarowe odgrywają ważną rolę w biznesie, a prawnicy zajmujący się znakami towarowymi pomagają swoim klientom chronić ich markę. Przykłady znaków towarowych obejmują nazwę produktu, jak Apple, slogan, nazwę marki, jak Google, symbol produktu, jak buty i ubrania Nike, czcionkę, jak w napoju Coca-Cola. Znak towarowy może również zawierać kombinację różnych cech wyróżniających, takich jak czcionka połączona z hasłem.
Zarejestrowany znak towarowy daje jego właścicielowi wyłączne prawo do używania go przy marketingu swoich towarów lub usług. I odwrotnie, uniemożliwia innym firmom używanie znaku towarowego, chyba że właściciel udzieli licencji na swoje prawa. Znak towarowy można zarejestrować składając wniosek w Urzędzie Patentowym. Jeśli znak towarowy jest używany w obrocie gospodarczym w celu odróżnienia produktów, ale nie został zarejestrowany, mówimy o niezarejestrowanym znaku towarowym.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o znakach towarowych, warto zajrzeć na stronę https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-co-daje-ochrona-znaku-towarowego. Jeśli firma została skojarzona z niezarejestrowanym znakiem towarowym, konkurencyjna firma, która próbuje używać znaku towarowego, może zostać pozwana za podszywanie się. Przedsiębiorcy, którzy zarejestrują znak towarowy, mogą podejmować kroki prawne przeciwko innym firmom, które używają ich marki bez pozwolenia, dodać znak zarejestrowanego znaku towarowego r obok nazwy firmy lub marki, sprzedawać i licencjonować swoją markę innym firmom.