26 listopada, 2020

PortalBiznesu.info.pl

Poruszamy tematykę biznesową ale nie tylko

Zalety z zabawy klockami Lego dla małych dzieci

Nazwa „Lego” pochodzi od duńskiego wyrażenia leg godt, co oznacza dobrą zabawę. Grupa Lego powstała w warsztacie Ole Kirka Christiansena, stolarza z Billund w Danii, który zaczął produkować drewniane zabawki w 1932 roku.

W 1934 roku jego firma otrzymała nazwę Lego, a w 1947 roku Lego rozszerzyło swoją działalność i rozpoczęło produkcję plastikowych klocków konstrukcyjnych. Lego Education pracuje od ponad 37 lat, aby rozwijać zabawne doświadczenia edukacyjne w klasach. Wielu rodziców uważa, że jest to jedna z najlepszych zabawek do zabawy w domu dla dzieci w każdym wieku. Łączenie klocków Lego o różnych kształtach i rozmiarach pomaga dzieciom ćwiczyć zręczność i zdolności manualne. Ponieważ wywierają różny nacisk, aby połączyć elementy o różnych kształtach i rozmiarach, ćwiczą palce i umożliwiają lepszą kontrolę nad dłońmi, co jest przydatne w szkole. Tworzenie skomplikowanych projektów z klocków Lego o różnych kształtach, kolorach i rozmiarach wspomaga kreatywność i wyobraźnię. Nie ma ograniczeń co do tego, co dzieci mogą stworzyć z takich klocków. Zorganizowana zabawa z klockami Lego, w której dzieci postępują zgodnie z instrukcjami, aby zbudować projekt, sprzyja rozwiązywaniu problemów, koncentracji i dbałości o szczegóły.

Podczas budowania z klocków Lego dziecko uczy się wszystkiego, od równowagi, symetrii, kształtów, rozmiarów i kolorów, aż do współpracy z innymi.

Klocki Lego wspomagają także myślenie matematyczne, gdy umysły dzieci doświadczają ułamków i dzielenia, próbując dowiedzieć się, jak pasują do siebie małe i duże kawałki klocków. Postępowanie zgodnie z instrukcjami, jakie oferują klocki lego, może być trudne. Jednak pomaga dzieciom rozwijać umiejętności planowania, a także myślenie przestrzenne. Zorganizowana zabawa klockami Lego, która polega na przestrzeganiu instrukcji, jest bardzo ważnym, ale jednocześnie rozwojowym wyzwaniem dla dzieci. Nawet popełnione błędy uczą je odbudowywania, odtwarzania kroków, planowania i analizowania, aby osiągnąć ostateczną wizję bez presji na naukę. To bardzo naturalny proces uczenia się nowych umiejętności.